SePuPuKu SuaMikU


love this novel..
seyes best...
x terkata bestnya...
ok, kat bwah ni synopsis psai novel ni..


siapa kata kahwin dengan sepupu sendiri x boleh bahagia? kalau dah cinta, anjing & kucing pun bleh hidup bersama. nana & hisyam telah membuktikannya. wlapun perkahwinan mereka hanya kerana ingin menjaga maruah keluarga, tetapi mereka msh mampu hidup bahagia. cinta yg dsemai semakin hari semakin segar mewangi.

ttapi entah d mana slapnya, badai x henti2 melanda. 1 per 1 dugaan mendtg hingga merobek tangkai hati mereka. si kekasih dtg menuntut janji. nana x dapat bertahan. andai perpisahan sudah ditakdirkan buat mereka, dia pasrah.

bagi hisyam pula, andai bercerai badan sekalipun cintanya tetap utuh buat nana. tiada cinta lain baginya. hani hanya perosak. johan hanya datang mengganggu. tidak goyah walau sedikit pun cintanya buat si isteri.

ketaasuban cinta hani pada hisyam tak dapat disangkal. pelbagai cara dilakukan agar hisyam kembali semula padanya. makin kuat hisyam menolak, makin kuat dia menarik. demi cinta, andai terkorban diri sekalipun dia sanggup.

johan juga begitu. dalam hatinya hanya ada nana. selagi nana tidak menjadi miliknya, selagi itulah dia akan terus berusaha.


da part yang ak suka sangat pasai novel nih..

"inilah yg dnamakan jodoh. semua itu ketentuan Allah yg Maha Esa. walau sehebat mana cinta kita kepada seseorang itu, tetapi jika itu bukan jodoh kita, pasti terpisah juga akhirnya. terimalah siapa pun jodoh kita kerana Allah telah berjanji, lelaki yang baik itu adalah untuk wanita yang baik. sebagai hamba-Nya, berusahalah untuk menjadi yang terbaik kerana di sebalik kepahitan itu pasti terselit jua setitis kemanisan. Tuhan jadikan manusia itu berpasang-pasangan. jika kita tidak bertemu di dunia, pasti di syurga nanti akan hadir seseorang yang setia menanti. berdoalah agar dipermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat."

"andai kau tercipta untukku, kita tetap akan bersatu walau terpisah 1000 tahun"





5 org mengomel :):

nafysha masri said... Reply To This Comment

suka jugak! ♥

Laila Azwa said... Reply To This Comment

me too... suka gler ngn novel ni

Laila Azwa said... Reply To This Comment

me too... suka gler ngn novel ni

lailatul fatiqah said... Reply To This Comment

bak pinjam.
abis2 lagu ni je.aish jiwang.

Laila Azwa said... Reply To This Comment

xleh...lalala...
ska ati r...jls ke?lalala