Merah Cinta Epal





hua. hua. hua. lame bebenor tak update belog ni. actually, bukan sengaja tak update tapi masa tak mengizinkan. erkk. berfesbuk tweet-tweet sempat pulakkan? apa pun tak boleh..
nampak tajuk entry nih? haaa.. agak-agaknya pasal apa eh.
cintan? cintun? epal? ce teka ce teka..

tak dapat? tak apa.. hangpa dengar bek-bek ye..
baiklah anak-anak  rakan-rakan sekalian..
arini cikgu saya nak review 1 novel nih.
eh cop-cop sebelum tu. sapa yang minat baca novel? sila angkat ketiak.. luas-luas tau.. hik3.
novel ni diberi nama MERAH CINTA EPAL
mesti hangpa sekalian pelik noh kenapa namanya sebegitu rupa..
hang tanya ceq, manalah ceq tau.. dah penulisnya bagi nama macam tuh..
erk..loyar buruk pulakk.. orite, straight to the point..



ni sinopsis novel nih.. layannnzzzz


Sinopsis:-
Kerana sebiji epal merah, hidup Irdina menjadi tunggang-langgang! Bak roller coaster yang bisa membuatkan jantung seakan-akan mahu melompat keluar dari badan.

Kerana sebiji epal merah, Ekhmal telah benar-benar jatuh cinta dengan gadis pujaan hatinya. Dan kerana sebiji epal merah jugalah mereka bertemu semula.

Kerana sebiji epal merah, Irdina terpaksa berlakon sebagai tunang Ekhmal. Pelbagai dugaan terpaksa dirempuhi. Dia terpaksa berdepan dengan mama Ekhmal, Puan Sri Hasmiza yang amat cerewet dan mementingkan darjat. Dia juga terpaksa berdepan dengan sepupu Ekhmal, Balkhis yang sepatutnya dijodohkan dengan Ekhmal. Dia juga terpaksa mengikut ‘rentak tarian’ Ekhmal yang amat spontan hingga hampir-hampir membongkar rahsia mereka berdua.

Tatkala Ekhmal dan Irdina benar-benar jatuh cinta, Hasmir hadir memusnahkan pelangi indah yang mewarnai hidup Ekhmal dan Irdina. Keadaan semakin keruh apabila Balkhis turut sama bersekongkol dengan Hasmir demi mendapatkan semula Ekhmal. Kehadiran Isma merumitkan lagi keadaan.

Bagaimanakah masalah yang berselirat ini dapat dileraikan? Bisakah Ekhmal dan Irdina menyulam cinta di mahligai bahagia? Hasmir… berjayakah dia menggapai cinta daripada Irdina? Balkhis… dapatkah dia merebut semula Ekhmal dari tangan Irdina? Puan Sri Hasmiza… dapatkah dia menerima Irdina sebagai menantunya? Apakah kaitan Isma yang tiba-tiba ingin mencampak Irdina ke lembah derita? Segala-galanya bisa terjawab dalam MERAH CINTA EPAL.



ulasanku :

novel ni memang best. antara top novel sekarang nih..
beli jangan tak beli.. sokonglah barangan buatan Malaysia..
erk.. tetiba aje..

ps : nak epal!!






2 org mengomel :):

Chef Nur said... Reply To This Comment

mcm cite manisnye cinta jee..btemu n bcnta sbb puding karamel..huhu

Azwa said... Reply To This Comment

oh ye ke..x bca lgi novel tu..spe penulisnya?alaf21?kaki novel?