Dunia ini yang aku cinta

Dunia ini yang aku cinta 
by Hilal Asyraf 


Kalau bukan dunia ini ladang akhirat,
Tiadalah padaku rasa cinta,
Dunia ini hanya akan hancur,
Tetapi inilah dia saham yang kita ada.


Dunia ini semakin tua,
Dipimpin mereka yang korup,
Dunia semakin sakit,
Hasil tangan-tangan rakus yang lampau,
Tetapi rakyat lebih parah,
Kerna terus dibutakan mereka,
Dan tidak melihat apa yang berlaku kepada dunia.


Dunia semakin tua,
Sakit,
Dan entah apa yang aku akan tinggalkan,
Untuk generasi anak-anak,
Apakah terus dengan korupsi yang ada,
Atau aku ingin berjuang hingga mati,
Biar terpangkas pemimpin durjana,
Agar anak-anakku nanti hidup selesa untuk beragama?


Hari ini Islam dicelup pelbagai warna,
Dek tangan-tangan mereka yang korup,
Islam warna oren tidak perlu menutup aurat,
Islam berwarna pelangi, hukum Tuhan tidak perlu diangkat,
Hasil?
Dunia semakin sakit dan tenat,
Meronta untuk diselamatkan


Aku cinta ini dunia,
Bukan kerana apa,
Kerana inilah ladang akhirat kita,
Dunia semakin tua,
Mengapa tidak kita berikan hari-hari akhirnya kegemilangan yang bahagia.



p/s : Ya, dunia semakin tua dan semakin tenat. Adakah kita mampu meneruskan apa yang ada di dunia ini? Adakah kita sanggup untuk terus diwarnai dengan warna-warna kehidupan yang semakin hari semakin kotor? Sanggupkah kita? Tepuk dada tanya hati.




0 org mengomel :):