Travellog : Langkawi aku jejak - Part 2

Assalamualaikum.

Bangun seawal 6 pagi sebab malas nak berebut bilik air dengan adik dan cousin. Walaupun hotel tempat kami menginap ni tidaklah segah hotel mewah kat luar sana tapi i tell you gebar/comforter dia memang best giler. Kalah comforter aku yang ada dekat rumah tu. Kemain lembut. Memang tak sanggup nak bangun masa tu #eh #poyojekau.

Lebih kurang pukul 8 pagi semua orang kena berkumpul dekat bawah hotel dan bawa beg serta barang-barang sekali. Pemandu bas akan ambil kami dalam pukul 8.15 pagi macam tu. So, sementara menunggu bas sampai kitorang selfie dahulu tanda kenangan.

 

Tudia beg kami. Dari 4 buah beg besar beranak terus jadi 8 buah. Aku dah agak mesti beranak-pinak punyalah. Beg coklat kami adik-beradik je dah 2 pastu ditambah dengan beg baju dan backpack lagi. Pagi tu breakfast dulu sebelum. Pakcik bas bawak kitorang breakfast dekat dekat warung tepi jalan. Apa yang aku ingat kedai tu nak menghala ke Pantai Cenang. Pantai Cenang! :'(

Masa otw ke kedai makan tu dia cadangkan kitorang pergi beberapa tempat je memandangkan tiket feri kami pukul 2.30 petang. Asalnya diorang semua nak ke Pulau Dayang Bunting tapi driver bas cakap masa dekat tasik tu je dah 4 jam. Memang tak sempat. Kecewa woi! Memandangkan ramai jugak yang tak shopping coklat lagi maka dia bawak kami ke HIG semula. Borong coklat lagi tapi kali ni aku dengan adik beli untuk stok kitorang berdua je. Hiks!

Dah puas borong coklat, kami ke cable car. Semua terkinja-kinja nak naik tapi masa tetap tak mengizinkan. Maka, tengok ajelah cable car yang kat atas tu bergerak. Nyarislah aku pernah naik dekat genting dulu. So, tak terasa sangat. LOL! Tak eksplore sangat pun kawasan ni. Tapi sempatlah nak bergambar dekat sini. Eh jap, masa nak ke cable car ni kena lalu dekat jambatan titi dulu. Aku punyalah jahat nyakat makcik-makcik yang tengah berjalan dekat atas tu. Sambil jalan sambil goyang. Bhaha! Eh, kalau korang pergi dekat sini singgahlah dulu dekat kedai kami ni. :p



Oklah, sekian sahaja travelog dan merupakan penutup travel aku untuk tahun 2014. Semoga tahun 2015 aku lebih kuat berjalan. Mihmih. 

0 org mengomel :):