Reunion SKCC Batch '97

Assalamualaikum.

Reunion yang diplan menjadi kenyataan. Memang dah lama sangat tak jumpa kengkawan SKCC batch '97. Bertahun mencari diorang terutama sekali yang berpindah awal ke sekolah yang lain. Perasaan bila jumpa semula dengan diorang walaupun tak semuanya dapat hadirkan diri sememangnya seronok. Teruja! Kalau ikutkan ni perjumpaan kedua yang diplan oleh kami semua. Actually masa sesi perjumpaan yang pertama aku tak dapat join atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.


Macam-macam yang diplan. Alhamdulillah, segala yang kami plankan tu terlaksana dengan jayanya. Niat aku nak bawa diorang ke Street Art Ipoh akhirnya berjaya. Ingatkan aku sorang je budak Ipoh yang tak tahu tentang kewujudan Street Art tapi rupanya diorang pun sama. Haha! Nasib dah pergi awal dengan kesayangan. :) Kalau tak jenuh jugak nak mencari. Sebelum hari kejadian tanya diorang kali ni nak hangout ke mana. Disebabkan plan diorang macam biasa sahaja so aku cadangkan pergi ke Street Art. Bukan main eksaited bila aku aku share gambar Street Art.

So hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. 24 Mei 2014 semua orang berkumpul dekat Padang Polo. Tempat yang sepatutnya kitorang berkumpul terpaksa ditukar sebab masa tu pun dah lewat petang. Lagipun bebudak ni nak ambil angin dekat sana. Apa yang penting hajat aku nak makan laksa terlaksana. Wakaka! Aku dan laksa sememangnya tak dapat dipisahkan. :P

Makan sembang dan gosip dekat lori pikup Laksa Ipoh. Laksanya kemain pedas. Disebabkan semua dah besar gedabak kekonon si Seha kata nak kembali ke zaman kanak-kanak. Maka pergilah kitorang lepak pula dekat port buaian sambil makan aiskrim. Lalala. Lepas tu? Actually, masa lepak dekat buaian tu kitorang tengah tunggu lagi seorang. Boleh pula masa tu dia kerja. Its ok, cari rezeki punya pasal. Hee.

Bila semuanya dah ada tempat yang dituju adalah.. Err kejap. Lupa oi pergi mana. Haha! Kejap na. Ok dah ingat. Next place adalah Street Art. Yeppi Yabedabedu. Dalam hati sumpah cuak sebab yelah manalah tau tetiba depa kata "alorh, tempat ceni ke?, alorh macam ni je, alorh lukisan ceni". At that time kalau itu yang keluar dari mulut depa aku rasa memang down giler. Bhaha! Tapi alhamdulillah diorang memang teruja habis weh. Ada yang kata "weh, tempat ni lah yang aku cari selama ni. Dekat sini rupanya". See! Fuhh!

 

Ok, setel dekat Street Art. Penat bergambar sakan dekat sana terus shoot ke McD. Yummy! Btw, thank Marlina sebab treat kitorang. Kalau aku tau ko nak belanja memang big mac aku order. Haha! Bukan main lagi depa ni mengata Najmi. Hoi! Sape suruh ko kawen dulu. Kan dah kena ngata dengan bebudak ni. Wakaka! 

 
Dah kenyang. Puas mengumpat. Depa nak buat sesi sumbangkan suara yang sememangnya sudah sumbang tu. Bebudak ni suka beno karok. Aku dah la malu nak karok. Tapi dalam segan tu ada jugaklah sumbang 2 lagu. Bhahaha! Ayat depa masa aku nyanyi "comelnya suara ko". Kurang asam gelugur betul la depa ni. Tau la suara aku tak sesedap korang. Nganjing lebih. Haha. 


Maaf gambar kabur. So, selesai sudah reunion SKCC batch '97. Next gath kenduri kahwin Najmi dan pasangan. Tahniah! 

0 org mengomel :):