Rahsia Tulisan Korang


Dis tyme ak nk kongsi sdkt mklmt psl rahsia tulisan.. korg pn taukn..stiap mnsia yg idp kat dunia ni bknnya da tlsan yg cntk..da yg cntk & comel je tlsan dorg..tp da gak sesetgh org 2 masyaallah tlsan dia..amk kau..bkn ak nk kta la..cm ckar ayam je ak tgk..org yg nk bc 2 pn x phm..







kdg2 ak plik tul ngn ckgu2 sek..cmne lah dorg leh phm dgn tlsan2 mrd dorg yg cm hampeh je.. pe yg ak dpt tgk la slma ak stdy ni..kbnyakkaannya bdk2 llki.. eh..tp bkn sume la..da gak bdk2 llki ni yg tlsan dia cntk gler..ak rsa gurlz pn kalah.. cntk woo...bulat2 je tlsan dia..comey2..







keyh..kat bwh ni da sikit info psl tlsan2..so..bc2..mls ak nk bg pnrgn panjang berjela.. smpai sok pn x sure leh abs..enjoy k..











Pertama: Tekanan

i. Tekanan yang kuat
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas.


· Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif



ii. Tekanan yang ringan


Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas.


· Kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit.





Kedua : Bentuk Tulisan

i. Tulisan yang bulat-bulat
Semua huruf ditulis dengan bulat.


· Emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif)




ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper


Tulisan yang angular dan sharp


· Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical)




Ketiga : Kecondongan

i. Condong ke kanan


· Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih
sayang, berani, pemurah





ii. Condong ke kiri


· Introvert, suka menyimpan rahsia, agak pemalu, tak suka berubah, amat setia kepada kekasih, keluarga, organisasi dan negara tetapi tak suka
campur orang





iii. Tegak


· Systematic, mudah kawal diri, suka berkawan tetapi tak cari kawan sebaliknya kawan cari dia, tak suka gaduh-gaduh, suka ambil jalan
tengah





iv. Campur-campur


· Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)





Keempat : Kerapatan

i. Jarang-jarang


· Tak suka campur orang, kurang mesra dan sedikit boros.




ii. Rapat-rapat


· Suka campur orang, amat bergantung kepada orang lain, jimat atau kedekut





Kelima : Pada huruf J, G, Y, Z

i. Ada ekor


a) Besar, panjang dan sempurna


· Tahap emosi yang dipamer itu jelas, pengasih & penyayang, pemurah, mudah kesian pada orang, mempamerkan tahap kerajinan





b) Kecil, pendek dan tak sempurna


· Tak pandai mempamerkan emosi, kurang rajin, tak pandai mempamerkan kasih sayang walaupun sayang itu banyak dalam diri





Keenam : Pada palang huruf kecil T (t)

i. Tinggi


· Tahap aspirasi tinggi


ii. Rendah


· Mudah berpuas hati, cita-cita rendah


iii. Tengah-tengah


· Usaha dan tahap pencapaian itu di tahap sederhana




Rumusan :


Tulisan mencerminkan peribadi… Kita boleh menukar tulisan kita untuk mengubah peribadi dan Personaliti kita dengan sengaja supaya kita cemerlang dalam hidup.



4 org mengomel :):

afifahramli said... Reply To This Comment

Emosi tak tetap macam remaja yang belum cukup umur atau macam orang perempuan datang bulan (maaf)..

ngahaha~

ak penah kne sound ngn cikgu kot..
dia ckp, emosi xtetap..
gilo ko apo?
haha ^^
malu japp....

MiszWawa said... Reply To This Comment

hhahaa...ye ke..

afifahramli said... Reply To This Comment

tu r..
sadis ak..

MiszWawa said... Reply To This Comment

hhaa..xpe2..bla lg ko nk kna tgr ngn ckg ko kan..ngee