salam.. jam kat dashboard menunjukkan pukul 2.25 pm & aku still lagi melekat kat McD..
bila dah dapat wi-fi sememangnya aku susah untuk balik..
bukannya pe.. kat umah susah betoi nak dapatkan connection...
kadang-kadang dapat tapi kadang-kadang kong balik..
betoi-betoi menguji kesabaran aku yang sememangnya pengguna tenet tegar..erk..tegar ke?

orite..post nih memangtakda tajuk sebab aku sendiri taktaw nak letak tajuk pe pasai apa yang aku nak post nih..
aku pasti 200% korang sendiri pernah nampakkan minah-minah MELAYU isap rokok..
contohnya cam kat dalam picture bawah nih

 

picture nih aku dapat time anto adik aku kat stesen bus...benci gler aku tengok muka bangga minah nih!!

seyesly bagi aku buat malu orang melayu je.. dah r ko tuh pakai baju kurung
boleh plak dengan selamber & bangganya ko isap rokok kan...
memang xtaw malu tul... aku sendiri malu nak ngaku ko tuh kaum ak...huh!!
erk teremo lak..

aku bukan pe la.. pantang tengok bebudak pompuan isap rokok..
klu lelaki tuh memang aku x kesah sangat sebab memang dorang suka isap benda berasap yang boleh memendekkan usia tuh..
apa yang aku tengok skang nih.. penghisap rokok dikalangan pompuan memang dah semakin ramai..
weh.. pompuan-pompuan kat luar sana.. korang tak takut ke apa yang akan terjadi kat korang nanti...
korang tak takut ke effect bila korang sedut asap-asap tuh?
korang tak takut ke sistem peranakan korang rosak?
korang tak takut ke anak-anak korang jadi cacat?
korang memang tak takut ke??
nauzubillah..jauhkanlah aku dari benda nih...
secara jujurnya la kan... bagi aku penghisap rokok nih memang tak takut mati r...
kerajaan dah haramkan tapi korang still nak isap gak...

lastly... aku BENCI & MENYAMPAH tengok pompuan merokok...
sahutlah kata-kata kerajaan..
KATAKAN TIDAK kepada MEROKOK!!
peace no war..



2 org mengomel :):

Wan Sandx said... Reply To This Comment

betul sandx sendiri x merokok....tp ada x kena kalo orang pompuan merokok..hodoh sangat..x sesuai dgn kaum pompuan yg lemah lembut ni kan...

Laila Azwa said... Reply To This Comment

bgs la klu x merokok..pe la yg kta leh dptkan dri asap rokok tuh...haiz..