Suatu pengalaman..

Salam.. pada petang yg mendamaikan aku nak kongsi sket story pasal pengalaman aku.. suatu pengalaman yang sememangnya takkan aku lupakan sampai bila-bila.. pengalaman yang telah membuatkan aku betul-betul shock.. pengalaman ni pasal McD disamun oleh 3 orang penyamun..



Ceritanya camni… time tuh aku & kengkawan tengah study kat salah sebuah McD Cheras area umah kawan aku… tak silap aku time tuh kul 11 malam.. tengah dok sedap study nih tetiba aku tengok kat luar sume orang bertempiaran lari ke belakang.. seriously, aku memang pelik time tuh.. pandang kat depan (luar) ada 3 orang mamat tengah samun orang-orang yg dok kat meja luar… gler r… kat tangan salah sorang tuh ada parang panjang weh… time tuh aku memang cuak, takut, gementar sume r.. risau dorang masuk dalam plak…

Fuhh.. seb bek tak masuk dalam.. klu tak dengan aku & kawan-kawan aku sekali kena… bersyukur sangat-sangat time tuh.. apa yang penyamun tuh sempat amik just beg lappy.. tapi x sure ada lappy or tak.. hope takda r… biar padan muka mamat-mamat penyamun tuh… then dorang terus blah bila dah dapat habuan… seb bek la takda sesape yang cedera… kalau tak memang kena jadi saksi kejadian la kot… sampai skang nih aku still ingat lagi para penyamun tersebut pakai moto RXZ & salah sorang pakai baju wane merah..



Ermmm.. cuak punya pasal terus kemas sume barang then balik ke kampus.. tapi tak balik umah pun.. kitorang sambung study kat cafĂ© DSS (unitenianz tau la)… study sampai lebam then baru balik tido…

So, moral of the story sentiasa berjaga-jaga di mana jua kita berada.. jaga sume barang yang kita bawak tuh… jangan sampai terlepas ke tangan orang-orang “GLER”..

p/s : sesiapa yg pakai moto RXZ & berbaju merah aku anggap dorang penyamun…heee

0 org mengomel :):