Ada apa dengan cinta



kata orang cinta itu buta. cinta boleh membuatkan setiap orang jadi tak tentu hala bila terjadi sesuatu perkara.
kata orang cinta itu best.. memang la best kalau hari-hari berkasih sayang.. i sayang u. u sayang i. i love u. u love me. u & me loves forever & ever..
kata orang cinta itu seronok.. macam mana tak seronok. ke mana-mana saja mesti berdua. kemudian, utarakan apa saja yang diingini pasti akan dipenuhi oleh kekasihnya walaupun ketika itu kekasihnya tidak berduit. baginya, kekasihnya adalah segala-galanya. 
kata orang cinta itu memenatkan. macam mana tak penat. kalau hari-hari bertekak laki bini. nak itu tak boleh nak ini tak boleh. semuanya dikongkong oleh si dia. lama-lama boleh jadi fedup. betul ke?
kata orang cinta itu penyeksaan. betul ke? kemungkinan betul. kemungkinan tak. cinta ni akan terseksa bila kita kehilangan atau ditinggalkan oleh kekasih yang kononnya pernah berjanji akan bersama & setia selamanya. tak kira apa pun yang berlaku pasti akan hadapi bersama. “demi u sayang.. lautan api sanggup i renangi” hah, masalahnya sanggup ke nak terjun dalam lautan api tu? terkena api sikit pun dah menjerit inikan pulak nak terjun dalam lautan api. berpada-padalah bila berkata.
ulasannya di sini, terdapat sesetengah orang tu sanggup menyerahkan mahkotanya kepada kekasih semata-mata untuk sebagai tanda yang dia betul-betul mencintainya. berbaloi ke korang buat semua tu? pepatah melayu ada mengatakan habis madu sepah dibuang. Ingatlah wahai perempuan sekalian jangan hanya kerana hawa nafsu yang bermaharajalela kita sanggup gadaikan harta satu-satunya yang kita ada.

kepada kaum adam yang membaca entri ini.. jagalah buah hati dengan sebaik-baiknya. bimbinglah dia ke jalan yang benar. sesungguhnya lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik.


renung-renungkanlah..dan selamat beramal!!



2 org mengomel :):

Izzah Ab Aziz said... Reply To This Comment

cinta itu sangat misteri kan ?
sangat suka dengan entry and good entry :)

Azwa said... Reply To This Comment

tau xpe...hee