Nak mati ke??

 

salam bloggerzz…

apa yang korang rasa bila korang tengah syok bersuka ria tetiba ada orang datang sergah korang kemudian orang tu datang cakap “korang nak mati ke?” sakit hati tak? sure korang akan rasa apa yang aku rasa kan.. Crying face

benda ni jadi 2 hari lepas.. sakitnya hati bila kita tengah berseronok tetiba boleh pulak datang someone cakap macam itu dekat kita.. alahai manusia. kalau ya pun nak tegur orang cubalah tegur cara yang baik supaya orang yang ditegur tak la rasa sebal & marah dengan apa yang kau tuturkan tu..

situasi camni.. kitorang tengah syok mandi-manda kat swimming pool then tetiba datanglah someone yang entah dari mana & bila ada kat situ aku pun tak tahulah.. datang-datang aje terus jerit “korang nak mati ke? kolam ni tak boleh mandi. air kolam ni ada asid.. bila air tuh masuk dalam badan perut korang boleh pecah, tau tak??” gulpp.. korang tak cuak ke bila dengar benda-benda macam ni? korang tak takut ke bila dia cakap macam tu.. seriusly aku cuak tahap apa aje bila dengar perkataan asid..

yang aku geram sangat-sangat tuh, dah tau kolam tak boleh mandi tampal la notis beso-beso biar penduduk tau.. ini tak.. yang ada cuma notis lama macam aku tengok sebelum balik umah ni.. lagi 1, giler ke apa letak asid dalam swimming pool. nak bagi orang mati ke? dah la tak ada notis.. nak letak benda alah wane putih strip merah (selalu polis guna bila kes kematian tuh.. xtaw name) tu pun batang hidung benda alah tu pun takda… haizzz.. yang jadi mangsanya orang-orang macam kami ni lah..

rasanya tak salah kot kalau tegur secara baik.. rasanya tak akan habis kot air liur tegur orang dengan penuh adab sopan.. ini tak ikut sedap mulut + badan dia aje nak sergah-sergah orang macam itu..manusia-manusia.. sudah jadi tabiat agaknya tegur orang macam tu sekali.. helo, dibuatnya orang yang kena tegur itu ada sakit jantung tak ke naya jadinya? kau juga yang kena bertanggungjawab dengan apa yang terjadikan..

apa-apa yang terjadi pada kami yang mandi kat swimming pool tuh memang aku akan sue.. cewahh..berani ke? insyaallah berani…

2 org mengomel :):

LynnDamya said... Reply To This Comment

hahah, hadoi...ngeri je dh mcm final destination dah :p

Azwa said... Reply To This Comment

tau xpe..