Penat

Assalamualaikum..


PENAT!

Ya, ini yang sedang aku alami sekarang ini. Penat untuk menjawab setiap pertanyaan dan persoalan yang sama dari orang yang berlainan. Allahurabbi..

Korang, boleh tak berhenti tanya soalan yang boleh tersebut? Boleh tak berhenti tanya soalan yang membuatkan diri ini tersentap? Soalan yang membuatkan diriku ini totally down? Boleh tak? Ada orang bertanya pasal salah satu aset terpenting. "ko tak jaga ke weh gigi ko tu?", "kenapa jadi macam tu?", "ko taknak betulkan ke?", "eee, kenapa gigi ko macam tu. eee", "peliknya aku tengok gigi ko ni", "weh, dahsyatnya gigi ko". 

Ok, ini jawapan aku untuk soalan-soalan tersebut. Tolong paham jawapan ini. Aku ditakdirkan dapat gigi yang macam ni. Bukannya tak nak betulkan. Aku nak tapi kosnya tu yang menyebabkan aku berfikir beribu kali. Kos rawatan bukanlah puluh ringgit, bukan ratus ringgit tapi ribuan ringgit. Ribuan ringgit kau tahu. Ribuan ringgit. Ye, aku tak nafikan dari kecil lagi keadaannya memang macam ni. Well, masa kecil manalah kita tau nak segankan. Kalau orang cakap pun kita fikir kejap then sambung balik main dengan kengkawan. Then lupa dengan pertanyaan tersebut.

Cuba kalau yang asyik bertanya tu di pihak aku, apa yang korang akan rasa? Mesti sama macam apa yang aku rasakan? Ya, aku kompem yang korang juga akan rasa apa yang aku rasakan sampai sekarang ni. Secara jujurnya aku sangat-sangat fobia nak berjumpa dengan kengkawan baru. Setiap kali jumpa dengan kenalan baru mesti ada yang akan tanya tersebut. Allahurabbi. Allah saja yang tahu perasaan aku masa tu. Setiap pertanyaan yang keluar tu akan disertakan sekali dengan mimik muka. Ada sekali tu, seorang hamba Allah yang baru aku kenal ni bertanya dan siap buat mimik muka yang menggelikan bila bersembang dengan aku. Allahurabbi, bercampur-baur giler perasaan masa tu.

Ya Allah, tabahkan hati aku. Aku tahu setiap orang ada kekurangannya yang tersendiri. Tiada yang lebih sempurna melainkan-Mu, Ya Allah. 

0 org mengomel :):