Travellog : Street Art, Ipoh

Assalamualaikum.

Ehem, buat pertama kalinya pergi ke Street Art. Street art dekat Penang ke? No! No! No! Street art ni dekat Ipoh. Wah! Makin maju Ipoh. Lepas satu, satu yang diorang wujudkan. Btw, masa pergi penang awal bulan 1 hari itu plan asalnya nak pergi ke street art sana dengan kesayangan tapi terpaksa tukar plan saat-saat akhir. 

Apa yang ada dekat street art ni. Kalau korang pernah pergi street art yang dekat Penang confirm korang boleh bayangkan apa yang ada dekat street art Ipoh. Lukisan? Yeah lukisan. Lebih kurang macam mural. Siapa yang minat seni sudah tentu paham maksud lukisan tersebut. Tapi kan korang, kalau dekat street art ni orang yang tak paham bahasa seni macam aku ni pun boleh paham dan olah maksud lukisan tersebut.

Sebenarnya, aku tak pernah tahu pun tentang kewujudan street art ni. Ini suratan atau kebetulan aku pun tak tahu nak bagitahu macam mana. Kalau ikutkan hari selasa minggu lepas search street art dekat Google. Tiba-tiba keluar yang dekat Ipoh punya. Baca dan terus baca. Woah, macam menarik dan terdetik dalam hati nak pergi bila balik Ipoh. Masa keluar dengan kesayangan tiba-tiba beliau ajak pergi street art ni. Teruja habis beb! Tq awak. Hee. Gigih google dekat mana tempatnya. Cari punya cari akhirnya jumpa. Senang aje nak pergi tempat tu. Selalu sangat lalu ha. Ok, jom terjah apa yang ada kat sana.

 
 
 
 
 
 

 
 
 

Cantikkan? Setiap gambar ada maksudnya yang tersendiri. Kalau dilihat pada setiap lukisan ni korang sendiri dapat tengokkan tentang kebudayaan, persahabatan, permainan traditional, permainan zaman budak-budak dan sebagainya. Antara banyak-banyak lukisan yang ada dekat street art ni aku paling suka gambar kat bawah ni. 

 

Seriusly nampak cantik sangat. Tengok keadaan dinding yang macam berlumut tu menambahkan lagi kecantikan gambar ni. Pandai betul siapa yang punya lukisan ni. Kalau tak silap budak cina yang lukis. Thumbs up! 

So, warga Ipoh tunggu apa lagi. Manfaatkan apa yang ada dekat Ipoh ni. Oh ya, memandangkan tahun ni Tahun Melawat Malaysia rasanya bolehlah dijadikan salah satu tempat tarikan di Ipoh. Promote! Promote!

0 org mengomel :):