ni sume sisa-sisa je la eh?


arini nak cite sket pasal something. aritukan eh silap 3 ari lepas kita beli sate dengan kawan kita. sebab dah lama sangat mengidam nak makan sate. tak banyak pun kita beli. 20 cucuk je. kiranya 10 cucuk sorang. adilkan? style kitorang memang gitu. asal beli makanan je mesti beli sama rata. fair & lovely la katakan. hikhik. 


sampai aje kat umahkan, kawan kita suruh kita ajak housemate kita ni. dengan malasnya kita pun bangun la pergi bilik dia. ajak dia makan. tapi kan tapi kan. kita sedih sesangat taw sebab kita dan kawan dapat makan 11 cucuk aje. 5 cucuk untuk kawan kita & lagi 6 cucuk kita punya. 9 cucuk lagi? housemate kita la makan. apa la awak ni. tak taw pulak. eh, kitorang baju aje bajet nak simpan untuk makan malam. tapi dia habiskan sate kita. sedihnya!

keesokannya, kita pergi lagi ke kajang beli sate haji samuri. kali ini beli 30 cucuk pulak. kenapa 30 cucuk? ee, banyak tanya la awak ni. sebabnya kawan kita lagi sorang datang rumah. nanti semua kempunan lagi sebab sate tak cukup. macam biasa la kita kasi sama rata. sorang dapat 10 cucuk. fair & lady lagi. hee. 

kawan kita suh bagi dekat housemate kita yang semalam tu. ambik bekas & letak sate, timun & nasi impit dalam 1 bekas. dan bagi kat dia. ee, seronoknya dia dapat lagi. tapi kan, benda yang paling menyakitkan & mendidihkan hati kitorang adalah ada ke patut dia cakap "ni tinggal sisa-sisa je la eh?". eee, geramnya! sungguh kita sakit hati & bengang. dah la kami ni ikhlas nak bagi dia makan sate tu tapi apa yang dibalasnya? memang ada ucapan terima kasih dari dia tapi perkataan yang keluar dari mulut dia tu la yang buat kitorang sakit hati. mendidih beb! eh, kira baik tau kami bagi awak makan sate. kalau ikutkan hati & teringat pasal kes semalamnya memang kita tak nak bagi awak sate tuh tau!

tak suka! tak suka! kita benci la! lain kali kita takmo dah ajak awak makan sama-sama lagi. sebab awak dah buat kami terasa sangat-sangat dengan apa yang awak ucapkan tu. huh! 

~sekian saje entry kali ini. jumpa lagi~

p/s : aku fedup dengan orang yang bersikap sedemikian rupa.

6 org mengomel :):

Pisyek Kumar said... Reply To This Comment

alolololo, comel sangat rupa tuan blog ni bila dia geram. :P

Azwa said... Reply To This Comment

wakaka...ko ni nak bodek ak blnja sate ke pisyek oii..

Pisyek Kumar said... Reply To This Comment

boleh jugak. hehehe xD

Azwa said... Reply To This Comment

hak3.. ko yg sepatutnya blnja ak picek! berusaha gigih cri buku. hak

linaaa jerrrr...... said... Reply To This Comment

hahaha..kantoi lg.....kah3x..jaga2 choc..aku dh bcer blog,twit ko..

Azwa said... Reply To This Comment

adess..ak sentiasa berjga2 whai cik ros