Petua tradisional untuk awet muda



Bercakap tentang muka awet muda mesti semua orang terujakan. Termasuklah diriku sekali. Mana taknya, semua orang terutama sekali kaum-kaum hawa mesti inginkan wajah yang kekal cantik dan berseri-seri gitu. Rasanya tipulah kalau tak ada seorang perempuan pun yang inginkan wajah kelihatan muda sentiasa walaupun dah kertu. hehehe. 

Eh korang, bukan perempuan aje yang nak kelihatan muda tau tapi lelaki jugak. Sekarang ni penampilan wajah lelaki lebih menyerlah kalau nak dibandingkan dengan perempuan. Tak caya? Sila lihat persekitaran di sekeliling korang. Tak kiralah sama ada di universiti, kawasan perumahan, tempat kerja ataupun kat mana-mana aje. Ha, korang pernah terserempak tak dengan individu yang kelihatan muda jelita tapi usianya dah lebih separuh abad? Aha, dengan cara yang mudah aje korang akan dapat wajah seperti mereka. Nak tau apa rahsia yang dorang gunakan? Jom ikut cara-cara kat bawah ni :


1. Minum air masak pepagi hari 
2. Banyakkan memakan ulam-ulaman dan buah-buahan
3. Solat fardu 5 waktu dalam sehari
4. Jauhkan diri dari sifat iri hati & hasad dengki
5. Berbuat baik & ramah-tamah sesama jiran tetangga & rakan taulan
6. Senyum sokmo lahh
7. Makan sebelum LAPAR dan berhenti sebelum KENYANG

Harap, korang semua dapat ikuti tips-tips ini demi untuk kesejahteraan adan dan keluarga anda. Sekian saje untuk waktu ini. Semoga bertemu lagi dalam siaran entry yang akan datang. 


sumber : majalah dara.com


4 org mengomel :):

..::Mama Chrysalis::.. said... Reply To This Comment

Saya paling suka part yang senyum sokmo tu....memang awet muda....

Jom singgah log syplak...welcome...:)

Azwa said... Reply To This Comment

hehehe....

Pisyek Kumar said... Reply To This Comment

nak cakap Pisyek awet muda letteewww~ :P

Azwa said... Reply To This Comment

hakhakhak.. nak jugak ke?baiklah.. pisyek c lesung pipit awet muda.. gahhhh...