Fakta Anak Kedua

Assalamualaikum.


Hari ini nak story pasal fakta anak kedua? Siapa anak kedua? Mohon mengaku! So, bila tengok pada list fakta anak no 2 ni hampir kesemuanya sama macam aku. Korang yang anak kedua tu macam mana pula? Sama atau tak? Meh nak describe satu per satu tentang fakta ni.

1. Senang memaafkan orang
Ehem, kalau nak ikutkan diri aku ni kengkadang je. Ngeh! Tapi ikut keadaan jugaklah. Kalau benda yang terjadi tu memang salah kita aku sendiri akan minta maaf pada pihak yang satu lagi. TAPI! kalau benda tu bukan salah aku JANGAN harap aku akan sewenang-wenangnya minta maaf.

2. Garang macam harimau tapi hanya pada sesetengah orang
Ok part ni aku tak nafikan yang sebenarnya aku seorang anak/kakak/adik/sepupu/cucu/cicit yang garang. Garang demi kebaikan. Kengkadang tu garang sebab nak ajar bebudak yang lebih kecil benda yang betul.

3. Kalau gelak tak ingat dunia
Erk! part ni lagi satu. En. Cinta kata ni memang aku. wakakaka. Awak, kalau saya gelak macam ni maknanya saya bebetul tengah happy. Eleh! dah dia yang buat lawak. Maunya orang tak gelak sakan macam orang gilak. >.<

4. Sensitif, hati lembut
Ini memang sifat semulajadi aku. Hati aku sebenarnya sangat sensitif dan lembut. Senang cerita aku memang senang nangis.

5. Ramai peminat
Ramai peminat? Mak aih! nampak sangat tak betul.. Tipu ni!

6. Mudah menyayangi orang lain jika orang itu mengambil berat tentang dirinya
Yeah!

7. Sukar melupakan orang yang dia sayangi
Sudah semestinya.

8. Selalu menjadi tumpuan orang ramai
Pentipu ni! Kalau tetiba jadi tumpuan tu mesti ada yang tak kena. Aku rasa jadi tumpuan ni sebab gelak macam hape tu kot. :p

9. Senyuman tetap dibibir walaupun sedang sedih
Jap nak fikir. Rasanya tak selalu pun aku akan senyum kalau tengah sedih. Yela, hati tengah sedih lagi mau tanya.

10. Sentiasa mengingati kawan lamanya
Of course la weh! Kau ingat senang-senang ke aku nak lupakan kengkawan. Kecuali la kan kalau kengkawan aku tu buat-buat lupa pasal kawan dia ni. Hukhuk

11. Romantik & penyayang
Romantik? Aku tak tahu. Kena kahwin dan lepas tu kena tanya dekat suami tersayang betul ke tak. :p
Penyayang ni yeah! Aku sayangkan famili aku, cinta hati aku dan kawan-kawan aku.

12. Manja & pemurah hati
Bukan dengan semua orang aku manja. Haha!

13. Peramah
Part ramah ni kan.. yang sebenarnya aku akan ramah dengan orang yang aku dah kenal je. Kalau dengan kenalan baru kau cakap la macam mana pun. Sepatah ko tanya sepatah jugak aku jawab. Hee

14. Takut gelap
Hoi! ini paling ketara beb! Ramai yang gelakkan aku sebab aku penakut. Tapi peduli pulak aku kan. Ini sifat semulajadi aku okeh!

15. Kaki shopping & suka melancong
Menipu benor le kaki shopping. Sebenarnya aku ni kaki window shopping. Aku lagi selesa window shopping dari shopping. Biar penat berjalan jangan sesak purse! If u know what i mean. Eh btw aku ni bukanlah kedekut nak keluarkan duit bila keluar tapi entahlah ni memang aku. Dari dulu lagi. Aku akan bershopping bila perlu sahaja. Sebab aku tahu tahap dan kemampuan kewangan aku bagaimana.

Part suka melancong ni originality dari sifat ayah aku. Bak kata pepatah ayah borek anak perempuan dia ni rintik

16. Suka memasak & bagi orang makan masakannya
Suka masak ye? Haha! Aku suka masak benda-benda yang simple dan tak lah sedap mana pun. Untuk tekak sendiri bolehlah.

17. Rajin
Alhamdulillah. ni lagi satu sifat semulajadi yang ada dalam diri aku ni. Sorry! Bukan nak puji atau membangga diri pulak tapi ni memang kenyataan. Contoh yang paling senang bilik. Keadaan bilik yang serabut dan penuh dengan barang yang tidak disusun dekat tempat yang sepatutnya akan membuatkan kepala aku cepat serabut, pening dan seangkatan dengannya. Lepas tu mulalah aku akan naik angin.

* adik aku selalu kena bila aku tengok biliknya yang bersepah tu. 

18. Nak tahu merajuk ke tak senang je. Kalau diam tu tandanya tengah merajuk
Hehehehe

19. Kalau ada orang minta tolong mesti mereka akan ditolong
Insyaallah, aku akan cuba sedaya upaya yang boleh untuk menolong mereka yang dalam kesusahan.

20. Kalau tengah tidur senang je nak kejutkan sebab tak tidur mati
Betul! Correct! True! 

7 org mengomel :):

Hunny Kitty said... Reply To This Comment

most of it betul. blogwalking from grup produk review n follow u

Azwa said... Reply To This Comment

@Hunny Kitty hi hunny kitt. yup most of it sama. :) btw, thx follow. :)

Aqilah Aqbal Omar said... Reply To This Comment

btul tu! setuju sangat2.. btw, so sporting! ;)

BoomPas KacaMata Branded & Sunglasses said... Reply To This Comment

Pas pas pas betul sangat

Unknown said... Reply To This Comment

Betul..89% betul.. tapi bukan saya..en suami saya memang ada persamaan.anak kedua saya girl..masih kecik.tp garang tu dah ade dah ciri2nya .tq for the info..

jom jln2 di blog saya..

Anonymous said... Reply To This Comment

Keren infonya kak. Makasih!!

Bisaseo said... Reply To This Comment

wah bagus nih, Fakta Anak Kedua juga bisa dijadikan bahan acuan :) nice share ya gan :)